Categorii
Informatii Utile

„HOME-STAGING” sau secretul prin care poți să vinzi mai repede

Procesul de vânzare al proprietăților imobiliare, în special în segmentul rezidențial, poate fi accelerat prin tehnici de marketing, precum tehnica cunoscuta ca – “home-staging”.

În domeniul real estate această tehnică și-a consacrat utilitatea prin faptul că accelerează șansa de vânzare a proprietății, scăde timpul de listare și de multe ori conduce la obținerea unui preț mai bun de vânzare.

Ce presupune “home-stagingul”?

În termeni uzuali, această tehnică presupune pregătirea unei proprietăți pentru vânzare. Prin pregătire ne referim la amenajarea și cosmetizarea proprietății astfel încât spațiile să fie puse în valoare, imaginea de ansamblu să fie una primitoare și caldă.

Regulile “de aur” în pregătirea fotografierii și listării proprietății la vânzare:

1. Elimină din încăperi lucrurile personale, fotografiile și asigură-te că spațiul este curat;

2. Asigură-te că este suficientă lumină, îndepărtează draperiile și utilizează luminile ambientale;

3. Reorganizează mobilierul astfel încât să confere cât mai mult spațiu liber în locuință;

4. Chiar dacă iubim micile animăluțe de companie, în momentul pregătirii proprietății pentru listare înlătură obiectele animalelor de companie din locuință;

5. Dacă locuința pe care dorești să o vinzi are mici probleme tehnice ce pot fi soluționate, ori poate te-ai apucat de mici reparații pe care nu le-ai mai dus la bun sfârșit, recomandăm ca pregătirea pentru vânzare să includă și finalizarea micilor reparații necesare (exemplu: montarea unei lustre de iluminat, aplicarea unor măști de mobilier, izolarea unor cabluri, incorporarea unui corp electorcasnic, etc.).

6. Pereții trebuie să fie cât mai curați! Alege o vopsea albă! Dacă pereții spațiului prezintă urme de uzură, normale, cauzate de locuire, mici pete sau decolorări, o simplă zugrăvire în alb va conta mai mult decât crezi.

7. Accesorizează spațiul în raport cu tonurile din apartament, dar și în raport cu publicul țintă. Poți apela la mici obiecte decorative, plante verzi, lumânări, perne, așternuturi și prosoape cât mai calitative, de culoare albă sau o culoare neutră. Desigur, poți opta pentru accente de culoare, însă pentru a fi sigur că nu distragi atenția de la ceea ce este imporant, variantele cât mai neutre vor fi mereu o alegere corectă;

8. Dacă proprietatea are finisaje clasice, care necesită renovări majore și îmbunătățiri radicale, iar mobilierul și obiectele din locuința nu avantajează spațiul, recomandarea este de a elimina tot ce este inutil și degradat și de a prezenta locuința într-o formă cât mai curată. Astfel, vei permite viitorilor clienți să vizualizeze spațiul prin propriile filtre, vor observa mai ușor avantajele și potențialul locuinței.

8. Aerisește spațiul înaintea primirii vizitelor, dacă dorești să împrospătezi olfactiv locuința, asigură-te ca utilizezi esențe discrete.

Metodele expuse anterior, implică costuri minime în raport cu avantajele oferite. Există și variante mai complexe de home-staging, în care o locuință goală, este amentajată și cosmetizată prin îmbunătățirea finisajelor interioare, schimbarea mobilierului,  adaptarea imaginii de ansamblu pentru un anumit public țintă.

Un raport din anul 2019 al National Association of Realtors cuprinde o serie de statistici privind percepțiile clienților cumpărători, observate de către agenții imobiliari cu care colaborează. Astfel, această tehnică de pregătire a locuinței pentru listare a fost considerată de către 40% dintre respondenți ca o metodă care crează un efect benefic asupra cumpărătorilor, 52% au considerat că într-o mare măsură infulențează cumpărătorii, doar 8% dintre respondenți considerând că home-stagingul nu are nici un efect asupra posibililor cumpărători.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.