Categorii
Informatii Utile

CREDITUL IMOBILIAR- TOT CE TREBUIE SĂ ŞTIŢI DESPRE ACESTA

Ce este creditul imobiliar?

Acesta este un împrumut destinat achiziţionării, construirii sau modernizării unei locuinţe. Caracteristică acestuia este faptul că obiectul ipotecii poate fi şi alt imobil decât cel ce face obiectul investiţiei.

Diferenţa dintre creditul imobiliar şi cel ipotecar

Creditul imobiliar

Acesta poate fi considerat avantajos în momentul în care aveţi deja o locuinţă şi mai doriţi să cumpăraţi una, dar nu dispuneţi de fonduri suficiente pentru avans.

Dezavantajul major al acestuia este faptul că dobânda ar putea fi modificată în funcţie de condiţiile din piaţa financiară.

Creditul ipotecar

Flexibilitatea este un avantaj major constituit de acest tip de credit dat fiind faptul că se acceptă venituri din diferite surse cum ar fi: salarii, pensii, diurne, chirii, etc. şi este destinat cu precădere tinerilor care doresc să-şi construiască sau să îşi achiziţioneze o locuinţă.

Dezavantajul pe care îl constituie este faptul că este cel mai scump dintre creditele de pe piaţa bancară şi au o durată foarte lungă de achitare.

Condiţiile care trebuie îndeplinite pentru a accesa un credit imobiliar:

  • Să realizaţi venituri (salariale, din pensii sau alte tipuri) care să prezinte un caracter permanent
  • Să aveţi un contract de muncă încheiat pe o perioadă nedeterminată
  • În cazul în care aţi avut un credit anterior sau în prezent aveţi încă unul, să nu fi întârziat sau restante cu plata sumelor datorate
  • Să aveţi vârsta minimă de 18 şi de maxim 65 de ani la sfârşitul perioadei de creditare.

În general nu există un plafon minim al venitului pentru a putea accesa un credit imobiliar, deşi venitul dumneavoastră influenţează în mod direct suma împrumutată şi implicit rata lunară pe care o veţi plăti.

Creditul imobiliar se poate achita înainte de scadenta finală, această operaţiune se numeşte rambursare anticipată, aceasta se poate face oricând indiferent de tipul creditului. În cazul în care achitarea creditului nu mai este posibilă, banca va încerca să soluţioneze problema pe cale amiabilă

Categorii
Beneficiile colaborarii cu o Agentie Imobiliara Informatii Utile

PREŢUL ŞI NEGOCIEREA- NOŢIUNI CARE TREBUIE CUNOSCUTE

Cele mai importante lucruri în procesul de tranzacţionare ale unui imobil sunt PREŢUL, MODALITATEA DE PLATĂ ŞI NEGOCIEREA.

Aceste spectre pot pune în dificultate atât cumpărătorul cât şi vânzătorul, de aceea specialiştii în domeniu vin în ajutorul şi suportul nostru cu sfaturi .

Modalităţi de plată prin care se poate achiziţiona o proprietate imobiliară:

  • Cele mai des întâlnite metode de plată actuale pe piaţa imobiliară din România sunt: plata integrală şi creditul ipotecar.
    • Plata integrală este metoda prin care se beneficiază de suma de bani întreagă şi care se înmânează vânzătorului la notar în momentul semnării contractului de vânzare cumpărare. Dacă plata se va face prin virament bancar singura diferenţa este că proprietarul îţi va primi banii cu câteva zile întârziere din cauza procedurile bancare.
    • Plată prin creditul Noua sau Prima Casă are ca avantaj major faţă de un credit ipotecar obişnuit constă în faptul că avansul minim este de numai 5%, iar statul preia o parte din riscul bancar. La acest tip de credit nivelul dobânzii este limitat iar creditarea se face doar în lei.
    • Creditul ipotecar clasic a avut un interes major în ultima perioadă deoarece creditarea este în euro, iar costurile de creditare pentru un credit ipotecar în euro sunt semnificativ mai reduse. Toate aceste aspecte au ca rezultat o rata mai mică şi o sumă de rambursat inferioară decât în cazul creditului garantat de stat. Dezavantajul acestuia este avansul minim solicitat este de 25% din valoarea proprietăţii imobiliare achiziţionate.
    • Plata în rate poate fi situaţia în care vânzătorul fie el persoană fizică sau juridică accepta această modalitate de plată. Prin această metodă pot fi evitate unele comisioane şi dobânzi.
    • O metodă mai puţin cunoscută poate fi şi aceea de: rent-to-buy. Această metodă presupune o perioadă iniţială de închiriere cu limită de 1-2 ani, după care chiriaşul devine cumpărător, iar chiriile lunare deja plătite vor constitui avansul pentru cumpărarea imobilului respectiv.

Care este cea mai bună modalitate de transmitere a unei oferte: scrisă sau verbală?

Unii cumpărători îşi prezintă oferta verbal la câteva minute după ce vizitează proprietatea dorită. Aceasta modalitate este total neprofesională, pentru că s-ar putea ca vânzătorul să reacţioneze într-un sens negativ.

Specialiştii noştri vă îndrumă să prezentaţi vânzătorului o ofertă elaborată, completă şi corectă, după ce aţi vizitat apartamentul. Dacă totuşi nu reuşiţi să transmiteţi o ofertă, nu ezitaţi să vă consultaţi cu agentul dumneavoastră imobiliar.

Oferta verbală are ca avantaj major faptul că aceasta poate fi dezbătută de cele două părţi chiar în momentul prezentării. Totuşi pe de altă parte, timpul vânzătorului la reacţie este limitat, iar răspunsul acestuia poate veni în defavoarea dumneavoastră.

Oferta scrisă este o variantă profesională, astfel vânzătorul va trage o concluzie care poate să îţi fie favorabilă şi da o notă de seriozitate, intenţie reală de cumpărare şi siguranţă.

Negocierea preţului

Statistica realizată ne confirmă faptul că un agent imobiliar poate negocia preţul în medie cu 5% până la 10% faţă de preţul solicitat. Agentul imobiliar va negocia pentru tine şi vei ajunge astfel la cel mai bun preţ posibil.

Documentele necesare înainte de a semna contractul de vânzare-cumpărare:

  • Actul de proprietate asupra imobilului care poate fi: contractul de vânzare cumpărare, certificat de moştenitor, contract de donaţie, sentinţa civilă definitivă şi irevocabilă, etc.
  • Extrasul de carte funciară care se obţine de la Oficiul de Carte Funciară din cadrul ANCPI valabil 10 zile. Acesta document certifica datele de identificare ale unei proprietăţi precum şi situaţia juridică (dacă există ipoteci, interdicţii de înstrăinare, etc.)
  • Certificatul fiscal care certifica faptul că vânzătorul nu are datorii în legătură cu apartamentul vândut. Acest document se eliberează de Administraţia Financiară.
  • Adeverinţa de la asociaţia de proprietari document care atestă că proprietarul este la zi cu plata cheltuielilor de întreţinere
  • Certificatul energetic arata performanta energetică a clădirii
  • Declaraţie de la primărie care specifică că imobilul nu este revendicat.
  • Actele de identitate ale vânzătorilor.

În aceste momente este important să ai alături un agent imobiliar care să te îndrume în toate etapele, dar şi în procesul de tranzacţionare.

Categorii
Informatii Utile

CHIRIE VS. RATĂ

Potrivit specialiştilor, 84% dintre români consideră că este mai rentabil să îşi achiziţioneze o locuinţă decât să stea în chirie. Principalul motiv pentru care romanii îşi doresc achiziţionarea unei locuinţe, este faptul că în cele mai multe cazuri rata pe care o plătesc la banca este mai mică decât chiria, această cifră fiind mult peste media europeană.

Cea mai des întâlnită întrebare pe care orice persoană şi-o adresează la un moment dat este: plata unei chirii sau achiziţia unei proprietăţi prin credit bancar? De multe ori răspunsul nu este acelaşi, acesta diferă în funcţie de evoluţia economiei, dar şi a pieţei imobiliare.

În cele ce urmează vom prezenta câteva dintre avantajele şi dezavantajele chiriei dar şi a achiziţionării unei locuinţe prin credit.

ACHIZIŢIONAREA UNEI LOCUINŢE PRIN CREDIT BANCAR:

Avantaje:

  • Investiţi banii pe care ia-ţi plăti în fiecare lună pe chirie, în propria locuinţă.
  • Stabilitate. Nu trebuie să vă mutaţi dacă sunt neînţelegeri cu proprietarul sau dacă acesta doreşte să îşi vândă locuinţa.
  • Locuinţa proprie se poate amenaja după bunul plac.

Dezavantajele sunt mult mai puţine faţă de avantaje, dar totuşi trebuie luate în calcul:

  • Achiziţionarea atrage după sine şi unele nesiguranţe şi întrebări precum: aţi achiziţionat cea mai bună proprietate? Nu aţi exagerat cu suma împrumutată sau dacă aţi făcut cea mai bună alegere?
  • În afară de preţul efectiv al locuinţei trebuie să ştiţi că există şi alte costuri precum: taxele notariale, comisionul bancar sau comisionul agenţiei imobiliare.
  • Cheltuielile atrase de achiziţionarea unei locuinţe: rata bancară lunară, impozitul pe locuinţa şi asigurarea obligatorie a locuinţei dar şi finisajele şi dotările noii locuinţe, cheltuielile de reparaţii şi întreţinere vor veni în cheltuiala dumneavoastră.

CHIRIE

Avantaje:

  • posibilitatea de a schimba chiria oricând doriți.
  • puteți împărţi costurile chiriei cu alţi colegi/prieteni, astfel vă ajuta să economisiţi o parte din suma alocată chiriei.
  • problemele locuinţei sunt responsabilitatea proprietarului exceptând stricăciunile realizate de chiriaşi.

Dezavantaje:

  • Lipsa stabilităţii.
  • Nu puteți face modificările pe care vi le doriți, locuinţa fiind deja amenajata după gustul proprietarilor.
  • Banii cheltuiţi pe chirie sunt „pierduţi” astfel gândirea multor persoane merge înspre faptul că, după un efort financiar de achitare a unei rate de câţiva ani pot rămâne cu locuinţa.
  • Mulţi proprietari de locuinţe nu accepta animale de companie.

Pentru majoritatea persoanelor statul în chirie poate fi mai avantajos mai ales pe termen scurt. Motivele pentru care chiria este mai avantajoasă pentru dumneavoastră:

  • Sunteţi la începutul carierei profesionale, astfel stabilitatea din punct de vedere financiar nu este una sigură.
  • Nu sunteţi pregătit să faceţi un credit pe termen lung.
  • Nu excludeţi posibilitatea relocării într-un alt judeţ.

Categorii
Informatii Utile

CASĂ PE UN SINGUR NIVEL SAU CU ETAJ?

Cea mai des întâlnită întrebare, atunci când un potenţial client este în căutare de o casă, este aceasta: casă pe un singur nivel sau casă cu etaj? Care ar fi cea mai potrivită alegere din punct de vedere al suprafeţei utile, dar şi al cheltuielilor de întreţinere?

Iată câteva avantaje şi dezavantaje pentru fiecare:

CASA PE UN SINGUR NIVEL

AVANTAJE

Avantajul major al acestora este faptul că asigură siguranţa copiilor şi persoanelor vârstnice, dar şi persoanelor cu dizabilităţi deoarece acestea nu au scări interioare.

În construirea unei astfel de case se face economie, deoarece spaţiul este utilizat eficient.

Acestea se pot construi în zone cu restricţii privind regimul de înălţime.

Casa fără etaj este o variantă mai puţin costisitoare în comparaţie cu cea dispusă pe mai multe niveluri, dar şi mai simplu de întreţinut.

DEZAVANTAJE

Dacă alegi să construieşti o casă pe un singur nivel într-o zonă cu privelişte, este posibil să pierzi o parte din privelişte, neavând un nivel superior.

Dacă izolaţia casei nu este realizată cu atenţie, temperaturile joase pot fi resimţite în locuinţă.

Dacă fundaţia a fost proiectată pentru o casă pe un singur nivel, şi la un moment dat doriți să o extindeți, s-ar putea să existe unele probleme legate de aceasta.

Suprafaţa construită la casa pe un singur nivel este considerabil mai mare decât la cea cu mai multe niveluri, deoarece toate camerele sunt amplasate pe un singur nivel. Dacă nu beneficiaţi de o suprafaţă generoasă la curte, cel mai bine ar fii să optaţi pentru locuinţe cu mai multe niveluri.

CASA CU ETAJ

AVANTAJE

Preţul pe metrul pătrat este unul mai mic decât la casele pe un singur nivel deoarece costurile de excavare, realizarea fundaţiei sau costurile pentru realizarea acoperişului sunt mai reduse.

Faţă de proprietăţile pe un singur nivel unde priveliştea este de cele mai multe ori obturată, acestea beneficiază de privelişte amplă de la etajele superioare asupra zonei.

Un rezultat al amplasării unei case pe mai multe niveluri este acela că se beneficiază de lumină naturală din abundenţă.

Amprenta la sol fiind una mai mică decât în cazul caselor pe un singur nivel, beneficiază de mai mult teren liber.

DEZAVANTAJE

Cel mai important dezavantaj în ceea ce priveşte astfel de construcţii sunt costuri ridicate pentru construirea planşeului dintre nivele, dar şi a scărilor.

Accesul persoanelor cu dizabilităţi la nivelul superior este dificil de realizat.

În cazul familiilor cu copii mici, o mare importanţă ar trebuie acordată scărilor, unde trebuie montate protecţii pentru a-i împiedica să coboare sau să urce scările singuri.

Nu pot fi realizate dacă regimul de înălțime din zona nu permite construcţii cu mai multe niveluri.

Categorii
Informatii Utile

CONCEPTUL SMART HOME

Smart home sau casa inteligentă reprezintă o locuinţă a cărei sisteme sunt legate la internet şi pe care proprietarul le poate controla de la distanţă prin intermediul aplicaţiilor specifice.

CE SISTEME SE POT INCLUDE ÎN ACEST CONCEPT?

  • Încălzirea şi apa caldă din locuinţă
  • Iluminatul casnic
  • Sisteme de ventilaţie
  • Sisteme de pază, acces, fum etc
  • Sistem de irigare a gazonului
  • Sistemele audio şi video
  • Electrocasnicele

AVANTAJE

Deoarece are numeroase funcţii pe care le poate îndeplini autonom, o casă inteligentă este capabilă să aducă un nivel de confort care nu poate fi atins într-o casă de tip tradiţional.

Acest tip de locuinţe aduc o economie substanţială, atât în ceea ce priveşte timpul (poate regla temperatura, să îţi deschidă poartă sau chiar să vă facă cafeaua dimineaţa), dar şi financiar, fiind proiectate pentru un consum minim de energie (sistemele funcţionează atât cât este necesar, fără pierderi).

DEZAVANTAJE

Cel mai mare dezavantaj al acestor tip de sisteme este costul de implementare. O casă inteligentă nu se poate face în regie proprie, fiind necesară apelarea la o firmă specializată.

Toate componentele legate la sistemul smart home comunică prin Wi-fi, de aceea este necesar să acordaţi o mare atenţie securizării datelor.

Pe de altă parte, lipsa conexiunii wi-fi sau a alimentarii electrice transformă sistemul în unul nefuncţional.

COMUNICAREA DINTRE CASA INTELIGENTĂ ŞI PROPRIETAR

Administrarea unei case inteligente este simplă şi se poate realiza prin internet pe un smartphone sau printr-o interfaţa de administrare web.

Între aplicaţia de pe telefon şi articolele conectate la sistem este o comunicare continuă, spre exemplu puteţi alfa în timp real care este temperatura din locuinţa.

Componentele sunt interconectate între ele şi implicit cu aplicaţia de pe telefonul mobil.

De exemplu: o cameră de supraveghere care detectează mişcare poate alerta serviciul de pază sau detectorul de fum poate alerta pompierii. Un alt exemplu ar fii: declanşarea alarmei de trezire de pe telefon poate determina tragerea jaluzelelor sau prepararea cafelei.

DISPOZITIVELE INTELIGENTE

Aici există mai multe categorii care pot ridica nivelul de confort. Se pot alege sisteme inteligente de supraveghere şi siguranţă, de confort, iluminat sau divertisment.

Pentru sporirea nivelului de confort se pot implementa sisteme antiefracţie, anti-inundaţie sau anti-incendiu.

Sistemele inteligente de iluminat vă permit să economisiţi bani la energia electrică, mai precis să stabileşti intensitatea, culoarea sau temperatura luminii, bineînţeles acestea sunt valabile dacă sistemul este prevăzut cu becuri sau benzi LED, becuri cu senzori şi corpuri de iluminat inteligente.

Categorii
Informatii Utile

DICȚIONAR IMOBILIAR

AVANS = suma de bani platita anticipat in contul unor servicii/ bunuri

ANTECONTRACT = un contract în care ambele părţi, denumite promitent-vânzător şi promitent-cumpărător, se obligă să încheie în viitor, la preţul stabilit, contractul de vânzare-cumpărare, având ca obiect bunul ce face obiectul înţelegerii.

AUTORIZAȚIE DE CONSTRUIRE = actul de autoritate al administraţiei publice locale pe baza căruia se asigură aplicarea măsurilor prevăzute de lege, referitoare la amplasarea, proiectarea, executarea şi funcţionarea construcţiilor. 

CONFORT = totalitatea conditiilor materiale care asigura o existenta placuta, comoda si igienica. Confortul unei locuinte este legat in principal de suprafata acesteia.

CONTRACT DE VÂNZARE-CUMPĂRARE = este un contract prin care una din parti( vanzatorul) transfera proprietatea asupra celeilalte parti(cumparatorul) care se obliga in schimb sa plateasca vanzatorului pretul bunului vandut.

CADASTRU = totalitatea lucrarilor tehnice pentru stabilirea precisa a suprafetelor funciare, cu toate caracteristicile lor

CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ = act administrativ fiscal emis de organul fiscal competent, la solicitarea contribuabilului, care cuprinde creanţele fiscale exigibile, existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, denumită lună de referinţă

CONCESIUNE = conventie prin care o persoana( fizica sau juridica) dobandeste dreptul de a exploata anumite servicii sau bunuri

CESIUNE = transmiterea de catre o persoana altei persoane a unui drept de creanta cu titlu oneros in temeiul unui contract

CARTEA FUNCIARA (CF) = este un registru public din Romania care cuprinde evidenta juridica integrala si exacata a imobilelor proprietatea persoanelor fizice si juridice din aceeasi localitate

CASĂ ÎN CALCAN = zidul sau peretele exterior din spatele unei case, fara deschideri, care de obicei este acoperit cu peretele cladirii vecine sau la limita cu acesta

COEFICIENTUL DE UTILIZARE AL TERENULUI (CUT) = raportul dintre suprafaţa construită desfăşurată (suprafaţa desfăşurată a tuturor planşeelor) şi suprafaţa parcelei.

CERTIFICAT ENERGETIC = pentru un apartament sau clădire se prezintă drept un document scris care certifică performanța energetică a locuinței, detaliindu-se principalele caracteristici termice și energetice ale construcției și instalațiilor aferente acesteia, rezultate din analiza termică și energetică.

CERTIFICAT DE URBANISM = este un document esențial, care, alături de autorizația de construire, permite construcția sau reabilitarea unei construcții în condiții de legalitate. În absența certificatului de urbanism, nu poți obține autorizația de construcție.

DUPLEX = constructie impartita in doua parti simetrice si care asigura spatiul necesar de locuit pentru doua familii. Cele doua locuinte sunt separate de un zid comun, dar si usile instalatiile si contorizarea sunt separate

DEMISOL ( D ) = nivel construit al clădirii având pardoseala situată sub nivelul terenului (carosabilului) înconjurător cu maximum jumătate din înălţimea liberă a acestuia şi prevăzut cu ferestre în pereţii de închidere perimetrală.

DESTINAȚIA TERENURILOR = modul de utilizare a acestora, conform funcţiunii prevăzute în reglementările cuprinse în planurile de urbanism şi amenajarea teritoriului, aprobate conform legii

IPOTECĂ = a da in garantie la contractarea unui imprumut printr-un act legal incheiat in fata autoritatilor judiciare

INDICI URBANISTICI = instrumente urbanistice specifice de lucru pentru controlul proiectării şi al dezvoltării durabile a zonelor urbane

INTRAVILANUL LOCALITĂȚII = teritoriul care constituie o localitate se determină prin Planul Urbanistic General (PUG) şi cuprinde ansamblul terenurilor de orice fel, cu/fără construcţii, organizate şi delimitate ca trupuri independente, plantate, aflate permanent sub ape, aflate în circuitul agricol sau având o alta destinaţie, înăuntrul căruia este permisă realizarea de construcţii, în condiţiile legii.

LOCUINȚĂ UNIFAMILIALĂ = constructie dedicata necesitatilor unei singure familii

LOCUINȚĂ INDIVIDUALĂ = unitate funcţională, formată din una sau mai multe camere de locuit, situate la acelaşi nivel al clădirii sau la niveluri diferite, cu dependinţele, dotările şi utilităţile necesare, având acces direct şi intrare separată, destinate exclusiv ei, şi care a fost construită sau transformată în scopul de a fi folosită de o singură gospodărie, pentru satisfacerea cerinţelor de locuit. De regulă, locuinţa individuală dispune de o parcelă proprie.

LOCUINȚE COLECTIVE = grup de locuinţe, amplasat pe o singură parcelă şi situat în una sau mai multe construcţii, având de regulă acces comun şi und există atât proprietăţi comune cât şi proprietăţi individuale

NUMĂRUL CADASTRAL al fiecarui apartament va fi un numar fractionat, al carui numarator va fi numarul cadastral al bunului imobil(bloc), iar numitorul va fi, dupa caz, numarul etajului sau al apartamentului

NIVEL RETRAS = nivel ale cărui limite exterioare, în proiecţia orizontală, sunt retrase faţă de cele ale nivelului inferior

PROPRIETATE COMUNĂ PE COTE-PARȚI(coproprietate) = se intelege cota de proprietate care ii revine fiecarui apartament proprietate individuala, din proprietatea comuna (casa scarii, casa liftului etc.) si este inscrisa in titlul de proprietate. Suprafata construita a unui apartament include si acesta cota-parte.

PROCENTUL DE OCUPARE AL TERENULUI (POT) = raportul dintre suprafaţa construită (amprenta la sol a clădirii) şi suprafaţa parcelei.

PARCELĂ = suprafaţa de teren ale cărei limite sunt sau nu materializate pe teren, proprietatea unuia sau mai multor proprietari, aparţinând domeniului public sau privat, şi care are un număr cadastral ce se înscrie în registrul de publicitate funciară

PLANUL URBANISTIC ZONAL ( PUZ) = are caracter de reglementare specificã detaliatã şi asigurã corelarea dezvoltãrii urbanistice complexe cu prevederile Planului urbanistic general a unei zone delimitate din teritoriul localitãţii. Planul urbanistic zonal cuprinde reglementãri asupra zonei referitoare la: organizarea retelei stradale, organizarea arhitectural-urbanistica in functie de caracteristicile structurii urbane, modul de utilizare a terenurilor, dezvoltarea infrastructurii edilitare, statutul juridic si circulatia terenurilor, protejarea monumentelor istorice

Elaborarea PUZ-ului este OBLIGATORIE in cazul: zonelor centrale ale localitatilor, zonelor protejate si de protectie a monumentelor, complexelor de odihna si agrement, a parcurilor industriale sau a altor zone stabilite de autoritatile publice locale din localitati

PLANUL URBANISTIC DE DETALIU( PUD) = are exclusiv caracter de reglementare specifica, prin care se asigurã condiţiile de amplasare, dimensionare, conformare şi servire edilitarã a unuia sau mai multor obiective pe una sau mai multe parcele adiacente, pe unul sau mai multe amplasamente, în corelare cu vecinãtãţile immediate

PUD cuprinde reglementari cu privire la: asigurarea accesibilitatii si racordarea la retelele edilitare, permisivitatile si constrangerile urbanistice privind volumele construite si amenajarile, relatiile functionale si estetice cu vecinatatile, regimul juridic si circulatia terenurilor si constructiilor.

PLANUL URBANISTIC GENERAL (PUG) = este un proiect care face parte din programul de amenajare a teritoriului şi de dezvoltare a localităţilor. PUG-urile cuprind analiza, reglementările şi Regulamentul Local de Urbanism pentru întreg teritoriul administrativ al unităţii de bază, atât din intravilan, cât şi din extravilan.

Reglementarile pe care le include PUG-ul: stabilirea si delimitarea teritoriului in relatie cu teritoriul administrativ al localitatii, stabilirea modului de utilizare a terenurilor din intravilan, zonificarea functionala, corelata cu organizarea retelei de circulatie, delimitarea zonelor afectate de servituti publice, modernizarea si dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare, stabilirea zonelor istorice protejate si protectia monumentelor istorice, formele de proprietate si circulatia juridica a terenurilor, precizarea conditiilor de amplasare si conformare a volumelor construite, amenajate si plantate.

RANDAMENT = raportul chiriei brute anuale ca procent din pretul de achizitie

RECEPȚIA LUCRĂRILOR = reprezinta o componenta a sistemului calitatii in constructii si este actul prin care se certifica finalizarea lucrarilor executate in conformitate cu prevederile proiectului tehnic si cu detaliile de executie

REGIMUL DE ÎNALȚIME = este direct proporţional cu distanţa fată de construcţiile alăturate. Autorizarea executării construcțiilor se face cu respectarea înălțimii medii a clădirilor învecinate și a caracterului zonei, fără ca diferența de înălțime să depășească cu mai mult de două niveluri clădirile imediat învecinate

SUPRAFAȚA CONSTRUITĂ DESFĂȘURATĂ (SCD) = suma suprafeţelor desfăşurate a tuturor planşeelor. Nu se iau în calculul suprafeţei construite desfăşurate: suprafaţa subsolurilor cu înălţimea liberă de până la 1,80 m, suprafaţa subsolurilor cu destinaţie strictă pentru gararea autovehiculelor, spaţiile tehnice sau spaţiile destinate protecţiei civile, suprafaţa balcoanelor, logiilor, teraselor deschise şi neacoperite, teraselor şi copertinelor necirculabile, precum şi a podurilor neamenajabile, aleile de acces pietonal/carosabil din incintă, scările exterioare, trotuarele de protecţie

SUPRAFAȚA CONSTRUITĂ (SC) = este suma suprafetelor utile ale incaperilor, logiilor, balcoanelor, precum si a cotei-parti din suprafetele partilor comune ale cladirilor (spalatorii, uscatorii, casa scarii, inclusiv anexele pentru colectarea, depozitarea si evacuarea deseurilor menajere, casa liftului etc.), la care se adauga suprafata aferenta peretilor interiori si exteriori ai locuintei; in cazul incalzirii cu combustibil solid, se adauga suprafata aferenta sobelor si cazanelor de baie. Nu sunt cuprinse suprafatele aferente boxelor de la subsol si ale garajelor care pot fi prevazute distinct.

SUPRAFAȚA UTILĂ = este suprafata desfasurata, mai putin suprafata aferenta peretilor. Suprafata utila a locuintei este suma tuturor suprafetelor utile ale incaperilor. Ea cuprinde: camera de zi, dormitoarele, baile, dusul, bucatariile, spatiile de depozitare si de circulatie din interiorul locuintei.

SUPRAFAȚA DESFĂȘURATĂ A UNEI CASE = este suma suprafetelor construite pentru toate nivelurile. Daca imobilul are numai parter, atunci suprafata desfasurata este suprafata amprentei la sol a constructiei. In cazul imobilelor cu mai multe niveluri, suprafata desfasurata este chiar suprafata construita

UNITATEA TERITORIALĂ DE REFERINȚĂ (UTR) = subdiviziune urbanistică a teritoriului unităţii administrativ-teritoriale de bază, constituită pe criterii urbanistice similare sau omogene, având drept scop păstrarea, refacerea sau dezvoltarea teritoriului în concordanţă cu tradiţiile, valorile sau aspiraţiile comunităţii la un moment dat şi necesară pentru: agregarea pe suprafeţe mici a indicatorilor de populaţie şi de construire, determinarea caracteristicilor urbanistice, stabilirea indicatorilor urbanistici, reglementarea urbanistică omogenă.

UTR se delimiteaza dupa urmatoarele caracteristici: relief si peisaj cu caracteristici similare, evolutia istorica unitara intr-o anumita perioada, populatie cu structura omogena, sistem parcelar si mod de construire omogen, folosinte de aceeasi natura ale terenurilor si constructiilor, regim juridic ale imobilelor similare, destinatia terenurilor si indicii urganistici.

URBANISMUL = reprezinta studiul oraselor, al mediului geografic, economic, politic, social si cultural si al impactului acestor elemente asupra fondului construit.

ZONĂ DE URBANIZARE = zonă de terenuri agricole destinată extinderii oraşului prin viabilizare şi ocupare cu funcţiuni urbane.

Zone si subzone functionale constituite:

M- zona mixta

M1- zona mixta cu regim de construire inchis, adiacenta principalelor artere de trafic

M2- Zona mixta cu regim de construire inchis, adiacenta arterelor de importanta locala

M3- Zona mixta cu regim de construire deschis, adiacenta principalelor artere de trafic

M4- zona mixta cu regim de construire deschis, adiacenta arterelor de importanta locala

L- Locuire

Liu- zona de locuinte cu regim redus de inaltime dispuse pe un parcelar de tip urban

Lip- zona de locuinte cu regim redus de inaltime dispus pe un parcelar de tip periferic

Rr- parcelar riveran arterelor de circulatie, destinat restructurarii

RrM1- zona mixta cu regim de construire inchis, adiacenta principalelor artere de trafic

RrM2- zona mixta cu regim de construire inchis, adiacenta arterelor de importanta locala

RrM3- zona mixta cu regim de construire deschis, adiacenta arterelor de importanta locala

      U- Zone de urbanizare

UM1- zona mixta cu regim de construire inchis, adiacenta principalelor artere de trafic

UM2- zona mixta cu regim de construire inchis, adiacenta arterelor de importanta locala

UM3- zona mixta cu regim de construire deschis, adiacenta principalelor artere de trafic

UM4- zona mixta cu regim de construire deschis, adiacenta arterelor de importanta locala

ULiu- zona de locuinta cu regim redus de inaltime

ULc- zona de locuinte colectiveULiu/c- zona locuinte individuale, semicolective si colective mici

Categorii
Informatii Utile

Investițiile în imobiliare

Investiţiile imobiliare au devenit un mod prin care tot mai mulţi oameni îşi măresc sursa de venit.

Iată câteva sfaturi pentru cei care sunt la început şi vor să investească în imobiliare:

  1. Cel mai important sfat: trebuie să fii foarte bine informat în ceea ce înseamnă piaţa imobiliară, deşi pare un subiect uşor de abordat, doar citind şi informându-te poţi să îţi dai seama efectiv ce înseamnă să investeşti în acest domeniu.
  1. Dacă nu dispui de fonduri suficiente pentru a investi, încearcă să colaborezi cu persoane care au aceeaşi viziune ca şi tine, astfel aceasta poate fi win-win pentru ambele părţi. Investiţia printr-un împrumut ar fi şi ea bine venită dacă îţi faci calculele înainte.
  1. Totul depinde de obiectivul financiar pe care îl aştepţi în urma investiţiei. Dacă doreşti un venit rapid sau doreşti o investiţie pe termen lung? Vrei să cumperi o proprietate, să o renovezi, iar mai apoi să o repui la vânzare sau vrei să o dai spre închiriere?
  1. Nu uita de costurile adiţionale pe care le presupune achiziţionarea unei proprietăţi imobiliare precum: taxe notariale, TVA, amenajare etc.
  1. Vizitează cât mai multe proprietăţi şi informează-te în ceea ce priveşte starea fizică a imobilului, dar şi starea juridică a proprietăţii pe care doreşti să o achiziţionezi.
  1. Încearcă să te focusezi asupra unei zone, atunci când locuieşti într-un oraş mare este foarte greu să fii la curent cu toate noutăţile, de accea este important să îţi concentrezi atenţia asupra unei zone.
  1. Majoritatea proprietăţilor scoase la vânzare au un preţ negociabil. Încearcă să transmiţi oferte pentru a obţine un preţ cât mai bun. Dacă totuşi acest lucru este un impediment, nu ezită să apelezi la o agenţie imobiliară.
  1. Alege-ţi chiriaşii cu atenţie. Atunci când planifici să faci o investiţie pe termen lung, închiriind proprietatea pe care o achiziţionezi, întocmeşte un contract de închiriere bine pus la punct în cazul în care vei avea neplăceri cu chiriaşii.

Pentru o consiliere eficientă și sfaturi imobiliare complete vă stăm cu drag la dispoziție!

– Echipa Win Imobiliare –

Categorii
Informatii Utile

Raportul de evaluare al unei proprietăți imobiliare

Raportul de evaluare poate fi solicitat atunci când proprietatea este vândută, închiriată, ipotecată sau asigurată, cu scopul stabilirii valorii impozabile sau pentru raportare financiară.

Procesul de evaluare reprezintă o procedură prin care un evaluator emite o concluzie bine documentată şi credibilă privind valoarea unei proprietăţi imobiliare. Acesta conţine toţi paşii necesari pentru estimarea valorii. Pentru estimarea valorii proprietăţii imobiliare se pot aplica una sau mai multe abordări recunoscute: abordarea prin piaţă, prin venit sau prin cost.

Pentru proprietăţile rezidenţiale cea mai des utilizată abordare este cea prin piaţă. În cadrul acesteia, preţurile unor proprietăţi cu caracteristici asemănătoare sunt comparate şi ajustate pentru diferenţele constatate între caracteristicile acestora şi cele a proprietăţii subiect. Rezultatul comparaţiei este analizat şi se formează o concluzie privind valoarea proprietăţii subiect sau intervalul de valori în care se afla.

Cine este implicat în tranzacţionarea unei proprietăţi imobiliare?

  • Vânzătorul şi cumpărătorul
  • Agentul imobiliar
  • Notarul
  • Instituţiile financiare
  • Evaluatorul

La ce ne aşteptam în timpul inspecţiei?

Evaluatorul culege informaţii despre proprietatea evaluată, despre zona şi despre proprietăţile comparabile pe care le utilizează în celelalte etape ale procesului de evaluare. Evaluatorul mai cere informaţii cu privire la: dimensiunile şi funcţiunea pentru care a fost proiectată clădirea, sistemul structural al clădirii, sistemul de finisaje interioare şi exterioare al clădirii, sistemul instalaţiilor funcţionale şi echipamentele clădirii, construcţiile speciale adiacente clădirii aparţinând proprietăţii imobiliare evaluate (drumuri, împrejmuire, racorduri şi branşamente la reţelele edilitare).

Cât durează întocmirea unui raport de evaluare?

Durata procesului de evaluare depinde în mare măsură de complexitatea misiunii şi de disponibilitatea informaţiilor necesare. De exemplu, în cazul evaluării pentru garantarea împrumutului, durata minimă pentru elaborarea unui raport de evaluare este de 3 zile lucrătoare de la data primirii tuturor documentelor necesare elaborării acestuia.

Raportul de evaluare nu poate fi folosit în multiple scopuri. De exemplu dacă raportul este întocmit pentru garantarea de împrumuturi, raportul nu poate fi utilizat pentru stabilirea valorii impozabile sau pentru stabilirea valorii de asigurare.

Categorii
Informatii Utile

Casă la cheie, la roșu sau de la zero?

Daca ai în plan achiziționarea unei case, probabil îți pui întrebarea care ar fii cea mai bună soluție: casă la cheie, casă construită la roșu sau una construită de la zero?

Casă la cheie

Avantaj: Cel mai important aspect de luat în vedere este ca o casă la cheie îndeplinește toate criteriile pentru a fii locuită, este finisată interior – exterior, are utilități funcționale, curte amenajată, practic gata să te muți.

Dezavantajul acestor tipuri de proprietăți ar fi eventualele defecte ascunse. Trebuie să aveți în vedere următoarele aspecte: adâncimea fundației, dacă este hidroizolată, calitatea betonului și grosimea acestuia, dacă acoperisul este făcut corect, calitatea instalațiilor și a finisajelor.

Casa la roșu

Avantajul major este că achiziționând o casă la roșu te poți implica direct în continuarea lucrărilor pentru a o amenaja după preferințele tale.

Totuși și aici trebuie să verifici adâncimea fundației, dacă a fost hidroizolată corespunzator, dacă fierul și betonul sunt de calitate.

Casa construită de la zero

Avantajul la acest tip de locuițe ar fi că se pot configura după gusturile şi nevoile fiecăruia în parte. Încă un avantaj ar fii acela că în prealabil ai achiziţionat sau beneficiezi de un teren, iar dacă ar trebui să achiziţionezi o casă la cheie sau la roşu ar trebui să alegi din ofertele deja disponibile pe piaţă.

Dezavantajul ar fi timpul necesar pentru executarea lucrărilor.

Dacă încă nu știi care ar fii cea mai buna alegere, consilierii noştri imobiliari te pot îndruma să iei cea mai bună decizie pentru tine.

Garantăm câştigul reciproc!

Categorii
Informatii Utile

Ce trebuie să iei în calcul atunci când vinzi o proprietate

Stabilește prețul

Stabilirea prețului unui imobil se face de cele mai multe ori comparând poprietățile asemănătoare din acea zonă; în funcție de suprafață, etaj, caracteristici și facilități proprietatea dumneavoastră se poate încadra cu ușurință într-un interval de preț

Pregătește imobilul pentru a face o prima impresie bună

Intrarea în casă, pereții interiori, geamurile și finisajele din băi sunt doar câteva aspecte care sar în ochii potențialilor clienți; asigurați-vă că detaliile de la suprafață au un impact plăcut

Adăugați un plus de atractivitate imobilului – în momentul vizionării imobilul trebuie să scoată la înaintare toate punctele forte; lăsați lumina să pătrundă în toată casa, eliminați piesele de mobilier cu aspect neplăcut și cele care ocupă prea mult spațiu, eliminați orice miros neplăcut, adăugați elemente de decor care să inspire un aer de acasă precum flori, tablouri, oglinzi

Crează o atmosferă degajată

Abordați o ținută casual, un zâmbet larg și folosiți-vă de farmecul de gazdă; colaborați cu agentul pentru a oferi clientului o experiență care să simuleze îndeaproape senzația de acasă; pregătiți o muzică ambientală care să cânte în surdină și un odorizant slab cu arome relaxante

Înarmează-te cu informații despre zonă

Chiar dacă imobilul este ireproșabil, cartierul poate influența negativ tranzacția; aflați toate amănuntele legate de zona în care se află proprietatea și pregătiți-vă să scoateți în evidență toate punctele forte cum ar fi parcuri de joacă, grădinițe, stații de transport în comun sau centre comerciale.

Vânzarea unei proprietăți este una dintre cele mai grele decizii luate de-alungul vieții. Bazează-te pe profesioniști!