Categorii
Informatii Utile

„HOME-STAGING” sau secretul prin care poți să vinzi mai repede

Procesul de vânzare al proprietăților imobiliare, în special în segmentul rezidențial, poate fi accelerat prin tehnici de marketing, precum tehnica cunoscuta ca – “home-staging”.

În domeniul real estate această tehnică și-a consacrat utilitatea prin faptul că accelerează șansa de vânzare a proprietății, scăde timpul de listare și de multe ori conduce la obținerea unui preț mai bun de vânzare.

Ce presupune “home-stagingul”?

În termeni uzuali, această tehnică presupune pregătirea unei proprietăți pentru vânzare. Prin pregătire ne referim la amenajarea și cosmetizarea proprietății astfel încât spațiile să fie puse în valoare, imaginea de ansamblu să fie una primitoare și caldă.

Regulile “de aur” în pregătirea fotografierii și listării proprietății la vânzare:

1. Elimină din încăperi lucrurile personale, fotografiile și asigură-te că spațiul este curat;

2. Asigură-te că este suficientă lumină, îndepărtează draperiile și utilizează luminile ambientale;

3. Reorganizează mobilierul astfel încât să confere cât mai mult spațiu liber în locuință;

4. Chiar dacă iubim micile animăluțe de companie, în momentul pregătirii proprietății pentru listare înlătură obiectele animalelor de companie din locuință;

5. Dacă locuința pe care dorești să o vinzi are mici probleme tehnice ce pot fi soluționate, ori poate te-ai apucat de mici reparații pe care nu le-ai mai dus la bun sfârșit, recomandăm ca pregătirea pentru vânzare să includă și finalizarea micilor reparații necesare (exemplu: montarea unei lustre de iluminat, aplicarea unor măști de mobilier, izolarea unor cabluri, incorporarea unui corp electorcasnic, etc.).

6. Pereții trebuie să fie cât mai curați! Alege o vopsea albă! Dacă pereții spațiului prezintă urme de uzură, normale, cauzate de locuire, mici pete sau decolorări, o simplă zugrăvire în alb va conta mai mult decât crezi.

7. Accesorizează spațiul în raport cu tonurile din apartament, dar și în raport cu publicul țintă. Poți apela la mici obiecte decorative, plante verzi, lumânări, perne, așternuturi și prosoape cât mai calitative, de culoare albă sau o culoare neutră. Desigur, poți opta pentru accente de culoare, însă pentru a fi sigur că nu distragi atenția de la ceea ce este imporant, variantele cât mai neutre vor fi mereu o alegere corectă;

8. Dacă proprietatea are finisaje clasice, care necesită renovări majore și îmbunătățiri radicale, iar mobilierul și obiectele din locuința nu avantajează spațiul, recomandarea este de a elimina tot ce este inutil și degradat și de a prezenta locuința într-o formă cât mai curată. Astfel, vei permite viitorilor clienți să vizualizeze spațiul prin propriile filtre, vor observa mai ușor avantajele și potențialul locuinței.

8. Aerisește spațiul înaintea primirii vizitelor, dacă dorești să împrospătezi olfactiv locuința, asigură-te ca utilizezi esențe discrete.

Metodele expuse anterior, implică costuri minime în raport cu avantajele oferite. Există și variante mai complexe de home-staging, în care o locuință goală, este amentajată și cosmetizată prin îmbunătățirea finisajelor interioare, schimbarea mobilierului,  adaptarea imaginii de ansamblu pentru un anumit public țintă.

Un raport din anul 2019 al National Association of Realtors cuprinde o serie de statistici privind percepțiile clienților cumpărători, observate de către agenții imobiliari cu care colaborează. Astfel, această tehnică de pregătire a locuinței pentru listare a fost considerată de către 40% dintre respondenți ca o metodă care crează un efect benefic asupra cumpărătorilor, 52% au considerat că într-o mare măsură infulențează cumpărătorii, doar 8% dintre respondenți considerând că home-stagingul nu are nici un efect asupra posibililor cumpărători.  

Categorii
Beneficiile colaborarii cu o Agentie Imobiliara Informatii Utile

Cum să alegi agentul imobiliar potrivit?

Datorită multitudinii numărului de agenții imobiliare apărute pe piață, în special în orașele mari cu o piață imobiliară dinamică, așa cum este Cluj-Napoca, proprietarii și cumpărătorii/chiriașii au posibilitatea de a alege consultantul imobiliar cu care să lucreze.

Agenția imobiliară reprezintă entitatea juridică specializată în intermedierea tranzacțiilor imobiliare, dispunând de toate instrumentele necesare pentru finalizarea cu succes a tranzacțiilor.

Ce te poate ajuta în alegerea corectă a agentului/consultantului imobiliar?

Informează-te despre seriozitatea agenției cu care dorești să colaborezi. Poți face acest lucru cerând recomandări cunoscuților care au apelat la servicii imobiliare, poți studia recenziile oferite de foști clienți în spațiul online.

Prezența în mediul online este aproape indispensabilă în ziua de astazi, în promovarea unei afaceri. Astfel, majoritatea agențiilor vor dispune de pagini social media, site-uri web, platforme de prezentare. Aceste pagini ar trebui să cuprindă informații generale despre firmă, datele complete de contact, vei avea acces la portofoliul de proprietăți, vei putea observa maniera de prezentare a acestora, frecventa actualizării prețurilor și a disponibilității proprietăților și implicit îți vei da seama de bugetul investit în marketing. Verifică prezența în mediul virtual și pe site-urile de profil, deoarece aceasta expunere va reprezenta cartea lor de vizita.

Dacă ești cumpărător/chiriaș solicită informații despre proprietatea pe care dorești să o vizionezi, programează vizionarea, observă în timpul discuțiilor în ce măsură îți sunt ascultate nevoile și în ce proporție îți este prezentată proprietatea.

O consultanță imobiliară de calitate pe parcursul întregii colaborari va depinde în mare măsură și de calitatea comunicării. În acest punct, vocabularul agentului imobiliar va demonstra profesionalismul și experiența din urmă. Un profesionist va deține informațiile tehnice, vocabularul bogat în prezentarea avantajelor și dezavantajelor, însă, în egală măsură va comunica clar, cu răbdare și va explica detaliile astfel încât să se facă înțeles în fața fiecărui client.

Dacă ești în postura de proprietar, întreabă agentul care ar fi planul de marketing aplicat pentru promovarea proprietății tale, care este strategia pe care o va folosi în vederea vânzării/închirierii proprietății tale.

Nu uita ca poți alege una dintre formele de colaborare utilizate în acest sector de activitate, precum colaborare deschisă, exclusivă sau reprezentare exclusivă. Astfel, este indicat să pui în balanță avantajele oferite de fiecare formă de colaborare. Cere informații, pune întrebări, stabilește împreună cu agentul/consultantul imobiliar costul serviciului de intermediere, iar în final semnați o convenție/contract de colaborare.

Dacă în urma colaborării, alegerea consultantului imobiliar a fost una fericită, iar serviciile au fost pe măsura așteptărilor tale, nu uita să oferi un feedback consultantului tău dar și o recenzie care să ajute în viitor atât viitorii clienți, cât și îmbunătățirea serviciilor.



Categorii
Beneficiile colaborarii cu o Agentie Imobiliara Informatii Utile

CONSULTANȚA IMOBILIARĂ

Ce este consultanța imobiliară?

Consultanța, prin definiție, reprezintă produsul acțiunii de a oferi sfaturi calificate în anumite chestiuni.

În esență, atât agenții imobiliari, cât și consultanții imobiliari organizează încheierea tranzacțiilor între cumpărători și vânzători, precum și între proprietari și chiriași.

În perspectiva noastră, consultanța reprezintă, pe lângă corelarea informațiilor din piață imobiliară (ofertă, cerere), oferirea susținerii noastre clienților, gestionarea fiecărui pas din tranzacție, asistarea în pregătirea documentelor necesare tranzacției, susținerea în relația cu unitatea bancară, dacă este cazul și ghidarea fiecărei etape, astfel încât procesul cumpărării/vânzării/închirierii unei proprietăți să decurgă cât mai ușor pentru client.

Ce servicii îți oferă un consultant imobiliar dacă ești cumpărător/chiriaș?

  • Îți oferă ajutor în identificarea nevoilor imobiliare, în conturarea clară a unui plan de acțiune pentru găsirea proprietății ideale, în raport cu nevoile și posibilitățile reale;
  • Ascultarea activă a dorințelor. Nu promitem că va face o magie și va îndeplini dorințe, dar suntem siguri că va fi meticulos și atent la ceea ce îți dorești, pentru ca în final să alegeți cea mai potrivită variantă, în raport cu idealul pe care îl urmărești;
  • Îți oferă ajutor în stabilirea unui buget realist. Te va îndruma spre un broker de credite specializat în cazul în care optezi pentru un credit. În plus, când vine vorba de bani, consultantul tău va fi acolo să negocieze pentru tine și va încerca să obțină cel mai bun preț!
  • Va face selecția ofertelor pentru tine. Dintr-o multitudine de oferte existente pe piață consultantul se va asigura ca îți vei utiliza timpul alocat vizionărilor doar acolo unde sunt îndeplinite majoritatea criteriilor stabilite împreună;
  • Va programa vizionările, va ghida turul proprietății, va transmite ofertele și va încerca să negocieze, comunicând contraofertele;
  • Asistarea în faţa notarului în momentul semnării contractului de vânzare-cumpărare în forma autentică.

Ce servicii îți oferă un consultant imobiliar dacă ești proprietar?

  • Promovare: în presa de specialitate, pe site-uri de specialitate cu impact asupra zonei de interes;
  • Asigurarea vizibilității ofertei pe piață;
  • Te va ajuta în setarea unui preț de listare potrivit, corelat cu informații actuale din piață și rapoarte de analiză comparativă;
  • Vizite de prezentare a ofertei, identificarea clienților în bazele de date interne, precalificarea clienților externi,
  • Susținere în procesul de negociere;
  • Programarea notarului, pregătirea documentelor necesare semnării, în cazul vânzării, pregătirea contractului în cazul închirierii.

În cadrul Win Imobiliare atenția noastră se focusează pe oferirea de consultanță clienților nostri în fiecare etapă a tranzacției. Știm cât de important este să ai o persoană pregătită să răspundă la întrebări, cu atât mai mult, atunci când achiziția sau vânzarea unei proprietăți imobiliare are loc o singură dată în viață.

Apelează cu încredere la serviciile specialiștilor nostri!

Categorii
Informatii Utile

Costurile tranzacționării unei locuințe

Dincolo de prețul propriu-zis al unei locuințe, la vânzare-cumpărare există o serie de costuri adiționale pe care părțile implicate în tranzacție trebuie să le cunoască.

În cazul cumpărătorilor care vor opta pentru plata prin credit bancar, banca pune la dispoziție, în mod transparent costurile totale obținerii împrumutului pentru achiziția locuinței. Împrumutul va fi astfel compus din prețul noii locuințe, la care se adaugă costuri suplimentare precum serviciile bancii, dobânda creditului, comisioanele băncii, costurile de evaluare a imobilului, asigurările ce însoțesc creditul.

A doua categorie de costuri la achiziție, se aplică atât pentru cei care apelează la credit bancar, cât și pentru cei care plătesc din surse proprii noua locuință. În această categorie intră costurile notariale. Costurile notariale conexe contractelor de vânzare sunt graduale în cote procentuale, în funcție de prețul vânzării. Costurile care corespund contractelor de ipotecă sunt tot graduale pe tranșe, însă cotele procentuale în acest caz se aplică la valoarea creanței.

Pentru intabularea noii locuințe în Cartea Funciară a contractului de vânzare și de ipotecă, prin intermediul notarului ANCPI percepe următoarele tarife: costul extrasului de carte funciară pentru autentificarea aferentă proprietății și o taxă de intabulare.

În cazul vânzătorilor cheltuiala care trebuie luată în calcul este plata impozitului pe tranzacția de vânzare. Impozitul pe vânzare este plătit de vânzător și nu trebuie confundat cu impozitul pe clădiri.  Aceasta se calculează prin aplicarea cotei de 3% asupra venitului impozabil, stabilit prin deducerea din valoarea tranzacției a sumei neimpozitabile de 450.000 lei, conform Codului Fiscal. Cota unică de 3% este valabilă pentru toate tranzacțiile imobiliare, indiferent de anul dobândirii locuințelor.

O ultimă categorie de cheltuieli atribuită cumpărătorilor, care vine la pachet cu noua locuință este cea legată de asigurarea locuinței, costurile de întreținere a spațiilor comune locuinței, fondul de rulment (dacă este cazul).

Sursă: Ghidul „Unde locuiesc eu?”, Marca Major, ediția 2018, Timișoara

Categorii
Informatii Utile

Strategii și opțiuni de finanțare în procesul de achiziție a unei locuințe: creditul bancar

Achiziția unei locuințe pentru majoritatea persoanelor reprezintă cea mai importantă investiție pe care o realizează pe parcursul vieții. În ceea ce privește finanțarea, există posibilitatea de a apela la un credit bancar, la rate directe către dezvoltatorii imobiliari (în cazul proprietăților noi) sau la plata din surse proprii (resurse și economii, împrumuturi de la prieteni sau familie).

                În continuare vom prezenta câteva dintre elementele importante de luat în considerare atunci când decideți să apelați la achiziția prin credit bancar a unei locuințe.

1. Moneda creditului

Creditul poate fi solicitat în lei sau în valută. Recomandarea specialiștilor este de a apela la un credit în moneda în care sunt încasate veniturile. Acest lucru va proteja plătitorul de fluctuațiile cursului valutar și de eventualele comisioane aferente schimburilor valutare.

2. Perioada de finanțare

Perioada de finanțare influențează în mod direct cuantumul lunar achitat de solicitantul creditului. Majoritatea persoanelor care solicită credite bancare pentru achiziția de locuințe optează pentru achitarea împrumutului pe o perioadă maxim acceptată de instituția bancară (de regula, 30 ani), pentru a influența cât mai puțin cheltuielile lunare ale familiei.

Aspectul important de știut în ceea ce privește perioada de finanțare, este că o perioadă mai scurtă înseamnă o sumă a dobânzii plătite mai mică pe întreagă perioadă de creditare.

3. Rata de dobândă

În cazul alegerii dobânzii se poate opta pentru dobândă fixă sau dobândă variabilă.

Dobânda fixă rămâne neschimbată pe toată durata contractului. Bancile oferă dobânzi fixe între 5 și 10 ani, ceea ce avantajează planificarea bugetului si elimină grija fluctuațiilor dobânzii.

Dobânda variabilă este compusă dintr-o marjă fixă, neschimbată pe perioada contractuală, la care se adaugă indicele de referință (în cazul creditelor în lei, acest indice este numit ROBOR).

ROBOR = rata de referință națională; nivelul mediu al dobânzilor interbancare pentru împrumuturi în lei pentru marile bănci din țară (dobânzile interbancare fluctuează în funcție de dinamica economiei, de declinul sau ascensiunea economică, deci implicit afectează direct cuantumul ratelor bancare).

4. Avansul (contribuția proprie)

Ce rol are avansul în cazul creditului bancar pentru locuințe?

Raspunsul este: responsabilizarea  cumpărătorului de a nu împrumuta mai mult decât are nevoie. Obligativitatea de a achita un avans inițial, poate fi înțealesă și în termenii unui exercițiu de economisire. Astfel, în perioada anterioară creditării, cumpărătorul se va arăta a fi “nevoit” să economisească pentru a obține suma necesară avansului.

5. Co-plătitorii și garanții imobiliari

Co-platitorul este persoana care își asumă raspunderea că va rambursa creditul în cazul incapacității cumparatorului de a plăti rata și astfel va onora obligația față de bancă.

În cazul garantului, acesta va lua asupra sa toate obligațiile cumpărătorului față de bancă și va răspunde cu un bun imobil cu care a garantat creditul împrumutat.

6. Asigurările

Conștientizarea posibilității materializării unor riscuri sau întâmplarea unor evenimente nefericite trebuie să existe în momentul cumpărării unui credit bancar, în special când vine vorba despre achiziția unei locuințe.

Astfel de situații nu vor anula creditul, iar imposibilitatea de plată va putea conduce la pierderea bunului imobil. Este indicat ca în cazul achiziției prin credit bancar a unei locuințe să se apeleze la o asigurare care poate proteja locuința în cazul unor situații nefericite și a unei asigurări de viață, care va asigura plata ratei în cazul incapacitații cumpărătorului de a achita rata (în situații de somaj, invaliditate totală sau permanentă de muncă, ori concediu medical prelungit).  

Sursă: Ghidul „Unde locuiesc eu?”, Marca Major, ediția 2018, Timișoara

Categorii
Fără categorie

Eficiența energetică a locuinței

A trecut aproape un deceniu de când a fost intordusă prin lege obligativitatea de a deține un Certificat Energetic realizat de un auditor energetic în momentul vânzării sau închirierii unei locuințe. Astfel, conform Legii nr. 159 din 15 mai 2013 pentru modificarea și completarea Legii nr. 372/2005 privind performanța energetică a cladirilor:

“ Art. 13^1. (1) Pentru cladirile sau unitățile de clădire care se vând sau se închiriază, investitorul/proprietarul/administratorul este obligat să pună la dispoziția potențialului cumpărător sau chiriaș, după caz, anterior prefectării contractului, o copie de pe certificat, astfel încât acesta să ia cunoștință despre performanța energetică a clădirii/unitătii de clădire pe care urmează să o cumpere/închirieze, după caz.
(2) La încheierea contractului de vânzare-cumpărare, proprietarul are obligația de a transmite certificatul energetic în original, noului proprietar.”

Pe scurt, prin clasa energetică notată în conținutul documentului cu o literă de la A la G, certificatul energetic oferă informații privind calitatea și eficiența energetică a clădirii, pentru formarea unei imagini asupra costurilor de întreținere. Există un aspect important de menționat, în ceea ce privește clasa energetică atribuită locuinței atunci când aceasta urmează a fi achiziționată prin credit bancar. Instituțiile bancare acceptă acordarea creditului imobiliar doar dacă proprietatea deține una dintre clasele energetice A, B sau C.

Pe lângă documentul energetic, atunci când cumpărăm o locuință, mai există o serie de aspecte care pot ajuta la formarea unei imagini privind consumul energetic din spațiul respectiv.

1. Orientarea – orientarea estică sau sudică va face ca locuința să aibă o expunere mai mare spre soare, în prima și a doua parte a zilei, și implicit să fie mai călduroasă pe perioada verii. În egală măsură, aceeasi orientare poate dezavantaja pe perioada verii, în lipsa unor soluții care să atenueze acest prioces (montarea de jaluzele, draperii întunecoase, aparat de aer condiționat). O orientare cu expunere mai mare spre soare va presupune implicit și costuri mai reduse la încălzire.

2. Tipul de încălzire – fiecare sistem de încălzire vine la pachet cu avantaje și dezavantaje. Sistemul public de termoficare sau centralele termice pe imobil pot aduce costuri mai reduse, însă o centrală termică proprie oferă o autonomie mai mare în ceea ce privește confortul termic în locuință.

3. Izolarea termică – un imobil izolat termic va fi de departe mai eficient energetic, comparativ cu unul neizolat. Aici ne referim atât la izolația pereților cu polistiren, cât și la tâmplaria existentă (ferestrele termopan cu profile din aluminiu sau din PVC vor fi întotdeauna superioare geamurilor clasice).

4. Utilarea apartamentului cu electrocasnice– numărul de consumatori electrici din locuință va influența costul de întreținere. Dacă alegeți o locuință deja utilată, puteți verifica clasa energetică a acestor electrocasnice. În cazul în care doriți să aveți certitudinea costurilor cât mai reduse ale locuinței nou-achiziționate, puteți alege varianta de a vă achiziționa aparatură electrocasnică nouă, cunoscut ca fiind mult mai eficientă din punct de vedere energetic.

Consilierii Win Imobiliare sunt pregățiți cu un portofoliu vast de locuințe pregătite să își găsească un nou proprietar! Te așteptăm la vizionare!

Categorii
Informatii Utile

Importanța calității fotografiilor în anunțurile imobiliare

Pune-te în situația în care intenționezi să comanzi un produs online. Ți-ar face plăcere să ai la dispoziție cât mai multe fotografii care să reflecte imaginea produsului înainte să decizi dacă ți se potrivește? Firește! Acum să ne imaginăm cât de important este să îți formezi o părere cât mai aproape de realitate, atunci când ești în căutarea unei proprietăți imobiliare, și nu dorești să pierzi timp deplasându-te la vizionări ale unor proprietăți care nu corespund aspectelor căutat de tine.

Aici intervine rolul și importanța executării unor fotografii calitative care vor ajuta la expunerea favorabilă a imaginii proprietății în anunțul de prezentare. În continuare vom expune câteva sfaturi utile vânzătorilor, pe care le putem oferi prin prisma activității de consilieri imobiliari.

Optimizarea aspectului proprietății înainte de fotografiere

Înainte de a fotografia proprietatea și de a o lista pentru vânzare/închiriere, pregătirea locuinței pentru este esențială. Din postura de consilieri imobiliari, recomandăm proprietarilor să ne sprijine în obținerea unei imagini pozitive a spațiului locativ prin organizare lucrurilor personale, igienizarea spațiului dacă este necesară. Astfel, un spațiu curat, ordonat, în care mobilierul, obiectele sunt aliniate perfect vor avantaja rezultatele sesiunii foto. Este indicat că încăperile să fie luminoase. Lumina influențează calitatea pozelor, precum și atmosfera pe care spațiul o creează. Spațiul dormitorului și al băii se recomandă a fi lipsit de obiecte personale, obiecte de igienă, astfel încât focusul cumpărătorului să cadă asupra avantajelor locuinței.

Ce trebuie să surprindă fotografiile proprietății imobiliare?

În primul rând, imaginea surprinsă trebuie să creeze o privire de ansamblu a proprietății. În al doilea rând, fotografierea detaliilor, a spațiilor de depozitare, a facilităților oferite de proprietate poate crește interesul clienților pentru vizionarea fizică.

La nivelul imaginii de ansamblu, cadrul fotografiei este indicat să fie unul care să surprindă cât mai clar amenajarea încăperii. Acest lucru va permite posibililor cumpărători să vizualizeze proprietatea și să se imagineze acolo, iar mai apoi îi va motiva la acțiune. Evită acele cadre care pot denatura percepția privitorului asupra suprafeței spațiului!

Fotografiile de detaliu sunt și ele extrem de importante. Poate proprietatea deține piese de mobilier care pot avantaja, spații de depozitare integrate sau anumite spații cu anumite funcținalități. De asemenea, e un avantaj ca fotografiile proprietății să includă și panorama oferită de proprietate, terasele, balcoanele, zonele verzi din împrejurime, dacă este cazul și dacă pot ajuta formarea unei păreri.

Prima imagine a proprietății este foarte importantă și de regulă, această apare în momentul vizualizării anunțului de vânzare/închiriere. Prin fotografiile anexate descrierii proprietății vânzătorul caută să obțină reacții pozitive care să se transforme în acțiune, dorința și curiozitate din partea cumpărătorilor.

Vânzarea sau închirierea proprietății poate fi simplificată prin apelarea la serviciile unei agenții imobiliare. Un agent imobiliar profesionist va pune mereu accentul pe calitatea pozelor din anunțul de prezentare, înainte de a propune clienților o proprietate. Astfel, nu uita ca pașii tranzacționării unei proprietăți imobiliare ( de la fotografierea proprietății, conceperea textului de promovare, promovarea propriu-zisă, prelucrarea cererilor venite pentru proprietate, efectuarea vizitelor, negocierea, până la sprijinirea în pregătirea documentelor pentru încheierea tranzacției) pot fi realizați de către specialiștii imobiliari, iar tu te poți bucura de rezultatele acestei colaborări, fără alte griji!

Categorii
Informatii Utile Piata Imobilara

Apartament în bloc nou sau bloc vechi?

Ultimele două decade au pus piața imobiliară românească în fața edificării a tot mai multe proiecte imobiliare rezidențiale, dată fiind și cererea crescută pentru locuințele în imobile noi. Într-o foarte mare măsură, interesul a rămas și pentru locuințele în blocurile vechi, construite înaintea anilor 1990, care rămân vitale pentru piața prin locație, împrejurime și acces facil la punctele de interes din orașe.

Dezbaterea nou-vechi în segmentul rezidențial, poate fi abordată din foarte multe perspective, în „bătălia” pro-contra aflându-se o multitudine de factori. În continuarea prezentului articol, vom expune aspectele considerate a fi avantaje si dezavantaje, pentru blocurile noi si pentru cele vechi.

Apartament în bloc vechi – avantaje și dezavantaje

Un factor foarte important atunci când se dorește achiziționarea unei locuințe este locația. Astfel, constructiile/blocurile vechi oferă avantajul de a fi amplasate în zonele bune ale orașului, chiar și ultracentrale. Odată cu extinderea orașelor, construcțiile noi sunt edificate, de regula, în zonele limitrofe.

Un alt avantaj oferit de apartamentele din blocurile vechi este compartimentarea. Există o cerere ridicată în continuarea pentru compartimentarea decomandată, care izolează spațiul bucătăriei de restul încăperilor. Apartamentele din blocurile noi sunt proiectate într-o manieră care caută să ofere senzația de deschidere și spațiu. De regulă, în apartamentele noi bucătăria și camera de zi se prezintă a fi open-space.

În ceea ce privește prețul, acesta poate fi mai scazut la achiziție în cazul apartamentelor din blocurile vechi.

Ca dezavantaje, apartamentele din blocurile vechi pot necesita renovări mai ample care vor implica investiții suplimentare, în mod special dacă se impune schimbarea instalației electrice sau sanitare. Cel mai probabil, va fi necesară înlocuirea ferestrelor, a parchetului, gresiei, faianței, a lustrelor, a ușilor și rezugrăvirea pereților, pentru a obține confortul dorit în noua locuință. Trebuie menționat faptul că există apartamente situate în blocurile vechi, scoase la vânzare, care au trecut prin aceste schimbari/modernizări. Investitorii în imobiliare sunt atrași de apartamentele vechi în zone bune, care pot fi „readuse” în contemporan prin renovare. Acest fapt poate fi privit ca un alt avantaj al proprietăților din imobilele vechi, datorită posibilităâii de închiriere/revânzare și obținere de profit, ulterior adăugării de plus-valoare acelui spațiu vechi.

Dezavantaj al blocurilor vechi poate fi lipsa izolației exterioare a imobilului. Deși multe dintre blocurile vechi au fost implicate în programe de reabilitare termică, mai există pe piață apartamente în blocuri vechi care nu beneficiază de această facilitate.

Apartament în bloc nou – avantaje și dezavantaje

Se observă un trend ascendent în cererea pentru apartamentele din imobile noi, în rândul persoanelor tinere. Explicațiile ar putea fi multiple. În primul rând, aceste apartamente au avantajul de a fi mai aerisite și mai spațioase. Compartimentarea de tip open-space este cel mai des întalnită în cadrul apartamentelor noi.

Un alt avantaj al locuințelor din imobilele noi, poate fi poziționarea în zone mai puțin aglomerate, întrucât terenurile pretabile pentru construire sunt de regulă plasate în zonele limitrofe ale orașelor.

Un alt avantaj oferit de locuințele noi este faptul că, datorită nevoii dezvoltatorilor imobiliari de a respecta diferite norme și standarde de construire, noile proiecte imobiliare beneficiază de izolatie exterioară (un aspect obligatoriu), dispun de instalații sanitare și electrice noi, de centrală termică proprie sau centrală de imobil, iar în unele cazuri de sisteme de încălzire în pardoseală, care au devenit tot mai cerute în rândul cumpărătorilor. În concluzie, avantajele locuințelor noi pot fi înțelese mai ales prin sporirea eficienței energetice a locuinței.

Prețul de achiziție al apartamentelor noi, poate fi plasat în secțiunea dezavantajelor deoarece spre deosebire de blocurile vechi, costurile materialelor și instalațiilor folosite sunt ridicate. Ca aspect pozitiv amintim ca, odată achiziționat un apartament nou, nu va mai fi necesară renovarea.

Un alt dezavantaj pe care putem să îl observăm atunci când vorbim despre unele imobilele nou construite, este legat de infrastructura din zonă. O infrastructura insuficient dezvoltată va aduce minusuri ale unei poziții periferice mai liniștite, deoarece va veni la pachet cu lipsa magazinelor, rețele de transport public, lipsa școlilor sau a creșelor, ori cu acces rutier deficitar.

Achiziționarea unui apartament este un pas important în viața cumpărătorilor. Astfel, atât blocurile vechi, cât și cele noi pot fi analizate atât prin prisma avantajelor, cât și a dezavantajelor. Alegerea trebuie făcută prin stabilirea inițială a unor criterii esențiale pe care locuința trebuie să le acopere, iar mai apoi reflectarea asupra punctelor forte și a celor mai puțin forte pe care le oferă fiecare tip de locuință în parte.

Decizia poate fi grea, la fel si alegerea proprietății potrivite. O discuție cu un consilier imobiliar profesionist poate fi o decizie înțeleaptă, deoarece va ajuta cumpărătorul în creionarea mai clară a nevoilor, precum și a posibilităților imobiliare existente.

Apelează cu încredere specialiștii Win Imobiliare!

Categorii
Informatii Utile

Avantajele contractului de Reprezentare Exclusiva

V-ați hotărât să scoateți la vânzare o proprietate și aveți intenția de a colabora cu o agenție imobiliară pentru a vă facilita procesul de tranzacționare?

Probabil ați luat în calcul colaborarea cu mai multe agenții pentru a vă mări șansele și spori vizibilitatea, însă acest pas vă poate aduce multe colaborări serioase, vizite cu clienți calificați și interesați cu adevărat, dar și opusul.

Ce este contractul de colaborare cu exclusivitate în imobiliare?

Relația dintre vânzător și intermediarul vânzării (agenția imobiliară) este juridic stabilită în baza unui contract de colaborare/intermediere. În cazul contractului cu clauza de exclusivitate, vânzătorul acordă agenției imobiliare dreptul exclusiv de reprezentare a clientului în vânzare, iar agenția va implementa o serie de servicii speciale care vor conduce la vânzarea mai rapidă a locuinței. Această clauza poate fi utilizată nu dor în procesul de vânzare, ci și în cazul închirierii sau chiar a cumpărarii.

Avantajele contractului de intermediere cu exclusivitate

Vânzarea presupune implicare, timp, energie. O colaborare exclusivă cu un agent imobiliar, care va reprezenta întocmai interesele proprietarului în relația cu ceilalți clienti, va scuti proprietarul de timpul pe care l-ar fi ocupat cu vizionari, în lipsa unei astfel de colaborări. În plus, în situația în care proprietatea nu este locuită, există posibilitatea de a plasa cheile proprietății agentului imobiliar, iar acesta va putea să organizeze mai ușor vizitele și să prezinte clienților, exclusiv, ca reprezentant al proprietarului, avantajele proprietății.

Un agent imobiliar profesionist va putea în baza acestui contract de colaborare cu clauza de exclusivitate, să conceapă un plan de promovare pentru proprietatea supusă vânzării, alocând resurse suplimentare, expunând-o vizibil, targhetat, prioritizând-o în rândul clienților claificați existenți.

O colaborare exclusivă în vânzarea unei proprietăți, aduce proprietarului susținere, precum și reprezentare în negociere.

În unele situații, agențiile imobiliare care reprezintă exclusiv vânzarea de proprietăți, sunt deschise spre colaborări cu alte agenții imobiliare, în vederea urgentării vânzării, asumându-si comunicarea cu posibilii colaboratori. Acest fapt oferă un alt avantaj pentru proprietar, care va fi scutit de timpul petrecut telefonic și nu doar, cu o multitudine de agenți imobiliari.

În concluzie, contractul de exclusivitate se va semna între agenția imobiliară și client, oferind dreptul de reprezentare exclusivă a intereselor clientului în procesul de vânzare, fapt întâlnit atât în cazul vânzării, dar și în cazul închirierii sau a cumpărării.

Consultanții Win Imobiliare vă stau la dispoziție cu informații complete cu privire la alegerea formei de colaborare potrivită nevoilor dumneavoastră, fie că doriți să vindeți, închiriați sau cumpărați o proprietate imobiliară.

Categorii
Informatii Utile Piata Imobilara

Locația – factor vital în tranzacțiile imobiliare

Am auzit cu toții ca în imobiliare cei mai importanți trei factori sunt: locația, locația și locația. Dezirabilitatea față de o proprietate crește pe măsură ce locația oferă diferite facilități cumpărătorului.

Prezentul articol are menirea de a prezenta care sunt aspectele care fac factorul-locație să fie atât de vital pentru tranzacțiile imobiliare.

Locația este un factor fix. Starea unui imobil, estetica, prețul, chiar și compartimentarea unei locuințe pot fi modificate, însă poziționarea imobilului, dispunerea acestuia în raport cu mediul exterior, nu pot fi schimbate.

Discuția despre importanța locației în tranzacționarea proprietăților imobiliare poate începe cu poziționarea acestui factor în raport cu cele două elemente care vor juca întotdeauna un rol esențial în fluxul tranzacțiilor imobiliare, adică în raport cu cererea și ofertă. Oferta de proprietăți în locații excelente este limitată. Locația creează dezirabilitate, dezirabilitatea creează cerere, iar cererea crescută generează creșterea prețului. Acesta va fi întotdeauna motivul pentru care proprietățile situate în cartiere sau zone de maxim interes vor avea un preț mai ridicat, comparativ cu cele situate la periferia unui oraș, de pildă.

Locația înteleasă prin prisma cartierelor

Imaginea generală a cartierelor se schimbă. Astfel, alegerea înțeleptă în cumpărarea de imobiliare, când vine vorba cartiere, nu se face prin filtrul cartiere bune sau cartiere rele.

Alegerea se recomandă a fi făcută în funcție de oportunitățile existente și viitoare pe care le poate oferi o locație, precum și optarea pentru cartierele a căror previzualizare a viitorului corespunde nevoilor cumpărătorului. În cazul în care bugetul nu se încadrează zonei sau cartierului dorit, un sfat pe care vă recomandăm să il luati în calcul în momentul achiziției, este de a opta pentru cartierele cu potențial viitor de dezvoltare (urmărind proiectele de dezvoltare inițiate de autoritățile locale sau de dezvoltatorii imobiliari).

Locația înteleasă prin prisma împrejurimilor imobilului

Această abordare se referă atât la estetica locației, cât și la facilitățile existente în proximitate.

În primul rând, zonele cu spații verzi, parcuri, spații de agreement sau promenade, vor crea un impact vizual care va capta atenția. Proprietățile care beneficiază de priveliști deosebite vor fi întotdeauna căutate de cumpărătorii care doresc să exploreze vizual din confortul locuinței împrejurimile zonei.

În al doilea rând, unitățile de învățământ pot fi un element important cand vine vorba de alegerea locatiei. Pentru majoritatea cumpărătorilor de imobiliare, atât pentru cei care achiziționează pentru propriul uz, cât și pentru cei care investesc, zonele care vor avea în apropiere unități de invatamant, vor reprezenta o țintă precisă. În ultimul rând, pornind de la ideea că timpul este cel mai valoros bun din lume, mai ales în epoca în care trăim, oamenii vor plăti întotdeauna pentru a-l economisi. În orașele mari, o proprietate imobiliară devine mult mai atractivă, dacă locația în care este amplasată oferă posibilitatea de a accesa mijloace de transport in comun, dacă oferă o infrastructura de transport bună sau locuri de parcare. Magazinele alimentare, restaurantele, spațiile de servicii sau divertisment, ori parcurile sunt câteva dintre facilitățile pe care oamenii le caută în proximitate proprietății pe care intenționează să o achiziționeze, în special atunci când proprietatea este destinată uzului propriu.

Locația și atașamentul emoțional al cumpărătorilor de imobiliare

Ulimul aspect pe care dorim să îl expunem referitor la importanța locației în încheierea tranzacțiilor imobiliare, mai ales când vorbim despre segmentul rezidențial, este legătura emoțională pe care cumpărătorul o poate avea cu o anumită locație. Această categorie de cumpărători caută un anumit nivel de confort, legat de un anumit “ceva”, care poate fi înțeles prin apropierea față de anumiți membri ai familiei sau prieteni.

Un aspect care nu poate fi contestat este că în imobiliare locația este strâns legată de nevoile cumpărătorilor și este factorul care poate schimba traiectoria cererii. Investitorii vor căuta mereu locațiile care pot atrage un randament mai mare, iar cumpărătorii vor alege locația în funcție de nevoile particulare.