Categorii
Beneficiile colaborarii cu o Agentie Imobiliara Informatii Utile

PREŢUL ŞI NEGOCIEREA- NOŢIUNI CARE TREBUIE CUNOSCUTE

Cele mai importante lucruri în procesul de tranzacţionare ale unui imobil sunt PREŢUL, MODALITATEA DE PLATĂ ŞI NEGOCIEREA.

Aceste spectre pot pune în dificultate atât cumpărătorul cât şi vânzătorul, de aceea specialiştii în domeniu vin în ajutorul şi suportul nostru cu sfaturi .

Modalităţi de plată prin care se poate achiziţiona o proprietate imobiliară:

  • Cele mai des întâlnite metode de plată actuale pe piaţa imobiliară din România sunt: plata integrală şi creditul ipotecar.
    • Plata integrală este metoda prin care se beneficiază de suma de bani întreagă şi care se înmânează vânzătorului la notar în momentul semnării contractului de vânzare cumpărare. Dacă plata se va face prin virament bancar singura diferenţa este că proprietarul îţi va primi banii cu câteva zile întârziere din cauza procedurile bancare.
    • Plată prin creditul Noua sau Prima Casă are ca avantaj major faţă de un credit ipotecar obişnuit constă în faptul că avansul minim este de numai 5%, iar statul preia o parte din riscul bancar. La acest tip de credit nivelul dobânzii este limitat iar creditarea se face doar în lei.
    • Creditul ipotecar clasic a avut un interes major în ultima perioadă deoarece creditarea este în euro, iar costurile de creditare pentru un credit ipotecar în euro sunt semnificativ mai reduse. Toate aceste aspecte au ca rezultat o rata mai mică şi o sumă de rambursat inferioară decât în cazul creditului garantat de stat. Dezavantajul acestuia este avansul minim solicitat este de 25% din valoarea proprietăţii imobiliare achiziţionate.
    • Plata în rate poate fi situaţia în care vânzătorul fie el persoană fizică sau juridică accepta această modalitate de plată. Prin această metodă pot fi evitate unele comisioane şi dobânzi.
    • O metodă mai puţin cunoscută poate fi şi aceea de: rent-to-buy. Această metodă presupune o perioadă iniţială de închiriere cu limită de 1-2 ani, după care chiriaşul devine cumpărător, iar chiriile lunare deja plătite vor constitui avansul pentru cumpărarea imobilului respectiv.

Care este cea mai bună modalitate de transmitere a unei oferte: scrisă sau verbală?

Unii cumpărători îşi prezintă oferta verbal la câteva minute după ce vizitează proprietatea dorită. Aceasta modalitate este total neprofesională, pentru că s-ar putea ca vânzătorul să reacţioneze într-un sens negativ.

Specialiştii noştri vă îndrumă să prezentaţi vânzătorului o ofertă elaborată, completă şi corectă, după ce aţi vizitat apartamentul. Dacă totuşi nu reuşiţi să transmiteţi o ofertă, nu ezitaţi să vă consultaţi cu agentul dumneavoastră imobiliar.

Oferta verbală are ca avantaj major faptul că aceasta poate fi dezbătută de cele două părţi chiar în momentul prezentării. Totuşi pe de altă parte, timpul vânzătorului la reacţie este limitat, iar răspunsul acestuia poate veni în defavoarea dumneavoastră.

Oferta scrisă este o variantă profesională, astfel vânzătorul va trage o concluzie care poate să îţi fie favorabilă şi da o notă de seriozitate, intenţie reală de cumpărare şi siguranţă.

Negocierea preţului

Statistica realizată ne confirmă faptul că un agent imobiliar poate negocia preţul în medie cu 5% până la 10% faţă de preţul solicitat. Agentul imobiliar va negocia pentru tine şi vei ajunge astfel la cel mai bun preţ posibil.

Documentele necesare înainte de a semna contractul de vânzare-cumpărare:

  • Actul de proprietate asupra imobilului care poate fi: contractul de vânzare cumpărare, certificat de moştenitor, contract de donaţie, sentinţa civilă definitivă şi irevocabilă, etc.
  • Extrasul de carte funciară care se obţine de la Oficiul de Carte Funciară din cadrul ANCPI valabil 10 zile. Acesta document certifica datele de identificare ale unei proprietăţi precum şi situaţia juridică (dacă există ipoteci, interdicţii de înstrăinare, etc.)
  • Certificatul fiscal care certifica faptul că vânzătorul nu are datorii în legătură cu apartamentul vândut. Acest document se eliberează de Administraţia Financiară.
  • Adeverinţa de la asociaţia de proprietari document care atestă că proprietarul este la zi cu plata cheltuielilor de întreţinere
  • Certificatul energetic arata performanta energetică a clădirii
  • Declaraţie de la primărie care specifică că imobilul nu este revendicat.
  • Actele de identitate ale vânzătorilor.

În aceste momente este important să ai alături un agent imobiliar care să te îndrume în toate etapele, dar şi în procesul de tranzacţionare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *